Murchison falls.. - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Ryan Keyzer - WaarBenJij.nu Murchison falls.. - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Ryan Keyzer - WaarBenJij.nu

Murchison falls..

Blijf op de hoogte en volg Ryan

19 December 2012 | Oeganda, Masaka

Zo, een nieuwe dag met nieuwe kansen! Ik had van de week al eens geprobeerd om jullie weer eens bij te praten. Dat betekent dat ik in de koeienwagen met een pook letterlijk tussen mijn benen opgepropt met 7 anderen wat alles plat drukte behalve de pret...op weg naar Masaka ging, vervolgens nog een stukje op de oh zo heus niet gevaarlijke boda en uiteindelijk het internetcafe had bereikt, maar internet alles eraf gooide wat ik had getypt. Zelfs mijn back-up! :( Nog maar een keertje proberen dus..:)

Graag zou ik jullie allemaal willen vertellen dat ik hier echt heel erg druk en vooral nuttig ben met van alles en nog wat rondom het project, maar niets is minder waar. Het enige waar we echt heel goed mee bezig zijn en ook echt heel erg leuk is, is het bouwen van een huis een dorp verderop. Hierover had ik jullie de vorige keer geloof ik al verteld. Het huisje dat gemaakt wordt van bamboe, vastgeknupt met touw of bananenbladeren en nu stevig maken door er modder tegenaan te gooien. Super!:) Het schiet ook al echt op. Het dak zit er al voor de helft op. Deze bestaat uit golfplaten trouwens. We kunnen nog maar 1 keer helpen morgen en krijgen hem dan helaas echt niet af, maar hopen meer dan heel erg dat ze er gewoon mee verder gaan als wij er niet meer bij zijn. Voor degene die denken dat ze dat heus wel doen, omdat wij als vrijwilligers echt het verschil niet maken.. Jawel, dat doen we wel, want zonder ons had dit huisje er nu niet gestaan!
In Ethiopie had ik dikke pech met het project waar ik zat, waardoor ik daar erg weinig te doen had. Nu is dat echt niet het geval. De mensen hier zijn echt heel goed bezig en hebben een heel goed programma. Het is alleen zo dat ze hier heel lang schoolvakantie hebben en alles pas weer goed loopt halverwege januari. Daarbij heb ik gewoon de pech dat ik niet makkelijk naar anderen projecten kan gaan of eens de stad in vanwege de afstand en rare indeling van de dagen. Dat geluk had ik dan in Ethiopie weer wel. Tsja, je kunt niet alles hebben toch?! :)

Maar niet getreurd..Ik maak echt heel veel leuke dingen mee en verveel me echt niet. Zo zijn we afgelopen weekend naar Murchison falls geweest. Google even en je weet waar ik het over heb aangezien ik alweer geen foto's kan uploaden. Murchison falls zijn inderdaad de watervallen die jullie op de foto's van google zien en super mooi! Voor ons werd het NOG mooier, omdat je daar in de buurt ook een super vette safari kunt doen en uiteraard hebben we die kans gepakt. Echt, ik ben naar het wildpark in Senegal geweest en was daar al helemaal wild van geluk nadat we in ieder geval 3 giraffen op een halve kilometer afstand hadden gespot. haha, maar hier heb ik wel 80 giraffen gezien, minstens zoveel olifanten, pumba's, bambi's, vogels, een slang (een vieze vette giftige cobra!!), buffels, natuurlijk apen en nog veeel meer! En als ik wilde kon ik ze stuk voor stuk achter de oren kietelen. Zo dichtbij waren ze!:D Ik heb echt genoten van ieder moment. Alsof dat nog niet genoeg was hadden we ook nog eens super mooie accomodaties om te slapen. Ik had echt het gevoel dat ik op een plek was waar bijvoorbeeld de bachelor enz zijn opgenomen. Echt zoo luxe en mooi! Ben nog nooit zo verwend! We hadden bij de 2e overnachting zelfs een warme douche. Geloof me, voor een verwende Nederlander die 3 weken of langer in Afrika zit en zich wast uit een teiltje is dat echt heeeeel erg lekker:) Net als op een normaal toilet zitten, ipv met je gat boven een gat in de grond hangen en ondertussen de vliegjes van je af zit te slaan! haha.. Als je pech hebt zit je ook nog eens in het donker met een lampje op je voorhoofd, omdat de stroom regelmatig uitvalt. Zien jullie het al voor je? ;)

Terug op project had ik het dus weer echt heel zwaar. haha, nee hoor. We hebben het gelukkig nog even druk met het huis bouwen, hebben gister wat kerstpakketjes rondgebracht waar de mensen echt heeel erg blij mee waren. 1 vrouw was zo enthousiast met de Muzungus bij haar op bezoek dat ze maar meteen even onze borsten wilde vergelijken met die van een Afrikaanse vrouw. Natuurlijk werd ik er dus even op aangesproken dat het toch echt tijd werd voor een kind, zodat mn borsten zouden groeien. Bedankt!;) haha, maar nog even geen gelurk aan mijn tepels!:)

Maar alle gekke waarheid op een stokje, doordat er in de week van kerst (volgende week dus al) geen project meer is ben ik hier over 2 dagen al klaar en ook weg hier. Ooooow echt?! Kom je dan alweer naar huis??!? Nee:) Ik ga nog even verder opzoek naar avontuur. We gaan nog met een groep naar Lake Bunyonyi van het weekend en daarna ga ik met een ander groepje naar Kampala om kerst te vieren met een groep straatkinderen. 2e kerstdag ga ik raften op de Nijl in Jinja en de 26e spring ik van 150 meter IN de Nijl. Naja.. Even mn hoofd dompelen tijdens het bungeejumpen en als het goed is kan ik dan vrijdag gewoon weer heel huids naar Entebbe en zaterdag alweer terug naar huis vliegen. Gaat allemaal echt weer heeeel erg snel voorbij! En ja, ik ben ongelooflijk jaloers op degene die hier nog een paar maanden blijven om door Afrika te reizen, maar ik word tante in januari en dat is net iets leuker. Ook weer zin om terug te komen dus, maar eerst nog deze toffe week tegemoet!:D Hopelijk kan ik dan nog wel even op internet om jullie te vertellen hoe hard ik heb gegild tijdens het raften en bungeejumpen hier.

Tot gauw en heel veel liefs!!:)


  • 19 December 2012 - 16:22

    Frederike:

    Hoi Ryan,
    Echt super leuk om je belevenissen in Uganda te lezen! Klinkt allemaal erg leuk. Geniet er nog maar even van :)
    Liefs Frederike

  • 19 December 2012 - 17:13

    Liesbeth:

    Hoi Ryan,
    Ik zag het hel toilet gebeuren voor me hoor.. :-) super wat je daar allemaal ziet en doet..lijkt me echt geweldig om te zien, al die wilde dieren...op die slang na dan, die mag je houden..
    Geniet er nog van en tot krabbels...fijne (feest) dagen daar..
    Groetjes liesbeth

  • 19 December 2012 - 17:21

    Simône:

    He meis,

    Bijzondere avonturen aan het beleven!! En nog zoveel leuks in het vooruitzicht. Behalve dat bungejumpen dat is gewoon gestoord :-) Geniet van alles wat je meemaakt en kom maar veilig terug. Wel jammer dat je nu mijn gave verjaardagsfeest mist :-)

    Dag lieverd, fijne afrikaanse kerstdagen en een super oud en nieuw in Nederland. Tot volgend jaar :-)
    Knuffel Siem xx

  • 19 December 2012 - 17:45

    Annette:

    wat een verhaal weer. ben benieuwd naar je kerst gebeuren daar hoe ze dat vieren. die wilde dieren kriebelen helemaal top maar zoals lies als zijn die slangen mag je houden. Wel jammer dat je het huis niet kan helpen afbouwen. Ik wens je bij deze hele fijne dagen daar en een gelukkig kerstfeest. Als je weer terug bent in nederland hebben we de komende tijd genoeg om naar te luisteren. Heel veel lief dikke kus van mij jan en chantal. Dag lief vriendinnetje(ben trots op je)

  • 19 December 2012 - 21:02

    Heleen:

    Hey Ryan,

    Het zullen mijn hormonen wel zijn, maar wat ga je allemaal nog avontuurlijke dingen doen!! Zoals een aanstaande moeder hoort te zeggen : doe je wel voorzichtig ;) nee, super om te lezen weer dat je het daar zo goed naar je zin hebt en zoveel mooie ervaringen op kunt doen. Mooi dat je alles eruit lijkt te halen wat erin zit! Geniet er nog even van en ik vind het stiekem ook wel heel leuk dat je straks weer terug bent als je neefje of nichtje wordt geboren! Dikke kus, Leen

  • 19 December 2012 - 21:24

    Mariska:

    Wow, wat weer een leuk verhaal vanuit Uganda. Wij moeten het hier doen met de plaatjes die Google ons toont ;), maar het Lijkt me echt helemaal geen straf om een bezoekje te brengen aan de Murchison falls en dan die safari... zoooo grandioos!
    Veel plezier nog de komende week en geniet er maar lekker van.

    Mariska

  • 19 December 2012 - 21:43

    Rianne:

    Haaai ryan!

    wat een gaafe dingen lees ik allemaal. alleen dat toilet is al een avontuur haha. zorg je wel voor reservebatterijen ;-) geniet nog lekker van alle leuke dingen en.het mest gooien! we zien.je in het nieuwe jaar en doe voorzichtig... enne als je nog plek hebt in je koffer, je weet wat je mee moet nemen he!

    dikke knuffel! xx rianne

  • 20 December 2012 - 16:10

    Robin:

    Haha cool verhaal weer chica!
    Jij gaat vast een bijzondere kerst krijgen, iig heeel anders dan normaal in NL.
    Kheb de Murchison falls gegoogled en het ziet er heeeel vet uit,
    maar al die wilde dieren die je van zo dichtbij hebt gezien vind ik misschien nog wel
    ietsje vetter ;-)

    Tot over iets meer dan een week :D:D
    LY!!! xxxx

  • 26 December 2012 - 11:23

    Sjoukje:

    Hallo lieverd,

    Daar zit je nu zo ver weg en je geniet weer volop. Je schrijft weer op een manier, die ons bijna doet denken of we van heel dichtbij alles mee beleven.
    Gisteren en vandaag zijn papa en ik rustig met z'n tweeën thuis, vandaag dus ook alle tijd om aan jouw gevaarlijke activiteiten te denken, die je vandaag en morgen gaat ondernemen als ik het goed heb.
    Heel veel plezier. Wij hopen je spoedig gezond en heelhuids weer in onze armen te sluiten.

    Liefs pap en mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ryan

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 626
Totaal aantal bezoekers 16360

Voorgaande reizen:

03 December 2012 - 30 December 2012

Uganda

07 September 2012 - 05 November 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: