Lake Bunyonyi, Kampala - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Ryan Keyzer - WaarBenJij.nu Lake Bunyonyi, Kampala - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Ryan Keyzer - WaarBenJij.nu

Lake Bunyonyi, Kampala

Blijf op de hoogte en volg Ryan

02 Januari 2013 | Oeganda, Masaka

Het laatste wat jullie hoorden waren mijn plannen om naar Kampala en Jinja te gaan en ook dat ik zin had om in januari thuis te zijn, omdat ik dan tante zou worden. Ondertussen ben ik alweer thuis en ben ik al super trotse tante geworden toen ik nog in Uganda zat! :) Vanuti Nederland dan toch nog een verslag van de laatste week.

We zijn eerst in het weekend met een groepje naar Lake Bunyonyi geweest. Was echt weer heel erg mooi om daar te zijn en super relaxed. Het enige wat ik heb gedaan is het meer overgezwommen en verder weer heerlijk gegeten.

De maandag daarna ben ik met een paar andere vrijwilligers naar Kampala vetrokken en hebben we onze kerstavond met elkaar bij de chinees doorgebracht. 1e kerstdag hebben we straatjongens meegenomen om met hen kerst op het strand te vieren. Was echt super leuk. Op weg er naartoe hebben de jongens alleen maar liedjes gezongen
en nieuwe ritmes bedacht. Op het strand was "toevallig" gezellige muziek waarop werkelijk iedere getinte persoon op het strand of in het water begon te dansen. Heel bijzonder en vooral leuk om te zien. Zal ik op het strand van Scheveningen nog niet zo snel meemaken gok ik zo. Als afsluiter van de dag hebben we kip met friet gegeten. Geen echte kerstmaal voor ons verwende Hollanders, maar voor hen zeer zeker een feestmaal. Sommigen hadden zelfs nooit eerder kip gehad! Echt gaaf om deze kids ook een keer echt kerst te laten vieren.

2e kerstdag ben ik in mn uppie naar Jinja gegaan om te raften. Heel eerlijk.. Zo gaaf als ik de verhalen van de anderen vond, zo saai was het nu. We hebben echt maar weinig stroomversnellingen en lastige golven gehad en zijn 1x over de kop gegaan. Zelfs dat was met opzet.
Als beloning had ik wel een super mooie plek om te overnachten aan de Nijl. Super mooi uitzicht, gezellige plek om te zitten en super leuke mensen. Echt een aanraden om een nachtje te slapen als je in de buurt bent;) Dit is tevens ook de plek waar ik samen met een andere jongen zou bungeejumpen, maar uiteindelijk was ik de enige van ons 2 die daadwerkelijk sprong. Owja.. en sorry! Ik heb namelijk heel enthousiast gelogen over de hoogte van de sprong. Van verhalen dacht ik dacht het van 105 of zelfs 150 meter was. Helaas was dit maar 44 meter. Lag dus vrij snel op de bodem van de Nijl;) Nee, het was jammer dat het niet ZO hoog was, maar alsnog super gaaf om te doen en hoop het nog eens over te kunnen doen op die 150 meter!:)

Die donderdag ben ik terug gegaan naar Kampala waar we heerlijk uit eten zijn geweest om ons laatste avondje samen te vieren. (de dag ernaar zou iedereen haar eigen weg weer gaan). Uiteindelijk vrijdag ook nog maar de hele dag gebleven en zaterdagochtend pas terug gegaan naar Entebbe. Het was gewoon veel te gezellig.

En toen was het alweer over. Opweg naar het vliegveld naar Entebbe, 10 uur wachten op Dubai en nu weer thuus:) Het was allemaal heel anders dan verwacht, maar zeker niet minder leuk! Nu duurt het weer even voordat ik weer zo'n avontuur meemaak, maar het komt er zeker!:D Tot dan!:)


  • 02 Januari 2013 - 20:49

    Annette:

    Je hebt het allemaal voor je zelf heel mooi gemaakt en beleefd ben benieuwd naar je volgende reis. Maar hoop dat het nog ff duurt een weer poosje bij kletsen lieverd. xxx en deze ervaring kan niemand je meer afnemen.

  • 02 Januari 2013 - 22:59

    Danielle:

    Ben benieuwd naar je foto's!

  • 04 Januari 2013 - 15:45

    Mirel:

    Nou ik kan me nog wel een heel spontaan ingezet dansje herinneren hoor op het strand in Scheveningen waar "toevallig" muziek klonk ;) Tot maandag meis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ryan

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 2012
Totaal aantal bezoekers 16360

Voorgaande reizen:

03 December 2012 - 30 December 2012

Uganda

07 September 2012 - 05 November 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: