Uhmm bomen planten zei ik toch? - Reisverslag uit Hawassa, Ethiopië van Ryan Keyzer - WaarBenJij.nu Uhmm bomen planten zei ik toch? - Reisverslag uit Hawassa, Ethiopië van Ryan Keyzer - WaarBenJij.nu

Uhmm bomen planten zei ik toch?

Blijf op de hoogte en volg Ryan

14 September 2012 | Ethiopië, Hawassa

Hallo weer!:)

Ik heb mezelf en jullie helemaal enthousiast gemaakt over dat we eindelijk de berg opgaan enz, maar daar is dus niet helemaal alles van waar. Ik heb nog geen boom zaad gezien en nog niks gedaan. In tegendeel. We zijn gister wel degelijk op de berg geweest, maar omdat onze Ethiopische projectleiders nog fitter zijn dan wij in de vroege morgen waren we op de berg toen de rest van de mensen alweer opweg waren naar hun andere werkzaamheden.
Geen bomen planten dus. We werden vervolgens uitgenodigd op het kantoor van een andere projectleider. Meer gericht op het groen hier en ik zou jullie er meer over willen vertellen, maar toen kwam het volgende. We mochten mee naar een nieuwjaars bijeenkomst met alle leiders van zijn project. Dit was natuurlijk reuze interresant mits wij de bespreking hadden kunnen volgen. Gelukkig dat de bijeenkomst dus geen 4 uur duurde en niet allemaal in het Amhaars besproken werd.. JAHWEL!:( Dus, geen idee wat ze precies doen daar, maar zag er leuk uit op de foto's.

Vervolgens mochten we met hen mee-eten, jullie mogen 3x raden wat ik dit keer kreeg! haha fout, dit keer maar even voor de pasta gekozen in plaats van de enjerra. Helaas was dit echter niet weg te krijgen door al het vet.

Vandaag hebben we samen gezeten voor DE planning van komende week. Toch fijn dat je dan bespreking hebt met 5 mensen waarvan er 1 echt aanwezig is. Prima overleg. Staat vooral in het thema: "Doe gewoon waar je zin in hebt, alles vinden we leuk!" Oke, dat gaan we dus doen. Er staat op de planning dat we maandag gaan beginnen met het echte werk op de bergen, huisbezoeken en ook het lesgeven. Al is ons eerder verteld dat we pas echt de 22e gaan beginnen, dus ben weer benieuwd wat ons en of er ons iets te wachten staat.
De huisbezoeken zijn vooral gericht op hoe de mensen per gezin leven en hoe de situatie er voor hun kinderen voor staat. Wij zijn er natuurlijk voor om de kinderen naar school te kunnen krijgen. Hoe en wat precies wordt nog vervolgd.

We zijn trouwens heerlijk asociaal naar een resort geweest wat overduidelijk alleen toegankelijk is voor de rijke mensen. We hebben heel even, maar heel lekker gezwommen en uiteindelijk een overheerlijke douche kunnen scoren. mmmmmm..:):) Das een opknapper als je hier zit. Sorry, moet toch nog ergens verwend in overkomen;) Maar eerlijk, het deed echt goed. We hebben heel erg geluk met elkaar, maar het is hier echt niet alleen maar makkelijk!

Morgen gaan we meer zien van Hawassa met een tour, meer doen en en nog meer enjerra eten. Dit keer ook zelf maken. Leuk!

Ow..PS: Het weer is hier heeel wisselend. Begint vaak met zon, maar in de middag weer regen en best wel koud ook. We zitten nu nog in het regenseizoen, maar als het goed is kunnen we ons goed verbranden vanaf oktober;)

Tot snel allemaal!:)

  • 14 September 2012 - 19:01

    Marion:

    Ryan! Ohhh dat is lekker, zo'n douche als je dat even gemist hebt ;) Maarre... nu wil ik toch eigenlijk wel graag foto's zien hoor! Kan dat?? Of wordt t heel lastig? Ben zo benieuwd hoe t daar allemaal is! xx

  • 14 September 2012 - 19:04

    Annette:

    je bent dus weer fris en fruitig beetje luxe op zijn tijd mag. Dus vanaf oktober is het bruin worden voor je kom je dus ook als een negerinnetje terug in november. zijn wij de bleek scheetjes.

  • 14 September 2012 - 19:23

    Sjoukje:

    Dag lieverd,

    Tot nu toe veel afwisseling, soms verrassend, maar ook nog niet echt wetend waar je aan toe bent. Begrijp ik het zo goed?
    Heb je je spijkerbroeken, dan niet te kort afgeknipt als het daar ook koud kan zijn? haha
    Ja, als je enkele dagen niet hebt kunnen douchen, dan zal een goede douche wel heel erg fijn zijn.
    Ik ben reuze benieuwd wat jullie allemaal precies gaan plannen, dus benieuwd naar het volgende verhaal.
    Tot je volgende verhaal. Wij kijken er naar uit.

    Liefs en kus, mama


  • 14 September 2012 - 21:51

    Heleen:

    Hey Ryan, je flexibiliteit en eigen inbreng worden dus goed op de proef gesteld als ik het zo lees. Maar denk dat je ondertussen al best een beeld krijgt hoe alles daar reilt en zeilt en de natuur daar. Ook leuk om zo regelmatig wat van je te horen, ik ben benieuwd naar je volgende belevenissen! Hier alles ok :) Liefs leen

  • 15 September 2012 - 11:36

    Stefan:

    Niet al te bruin terug komen hoor....anders moet ik nog vaker onder de zonnebank hahaha!! Geniet meissie (al ben ik daar niet zo bang voor, jij maakt van alles wel het beste) Take care lieve dame xx

  • 16 September 2012 - 10:27

    Rianne:

    heeeey schattie!

    wat een avontuur zeg! ik ben benieuwd waar je allemaa heen gaat.
    wat je gaat doen en wanneer hihi komt vast.goes swa... enne ga je nog ff
    langs dat resort voordat je in.het vliegtuig stapt? kom je lekker fris terug.
    geniet nog lekker en.heel veel plezier met je projecten!

    dikke knuffel rianne

  • 16 September 2012 - 22:14

    Martin:

    Eey zusje,

    klinkt allemaal wel erg leuk en uitdagend. Wij vinden het heerlijk om zo te lezen wat je allemaal bezig houdt en wat je nog te wachten staat.
    Geniet er van, leer ervan en heel veel succes met wat er verder op je pad komt.

    Liefs, knuffel en een hele dikke zoen,

    Martin, Debby en Timo

  • 17 September 2012 - 14:17

    Simône:

    Hey meissie,

    hahahahahaha ik heb erg moeten lachen om je verslag. Niets gaat zoals je verwacht en ik vermoed dat dat wel een beetje zo zal blijven. Tis dat ze daar geen Spaans spreken maar ze leven in ieder geval wel zoals op veel plekken op de wereld: Manana, Manana! (Morgen Morgen)
    En daar zijn wij soms iets te Nederlands voor :-)

    Super dat we zoveel van je horen, daar verbaas ik me wel over. Ik had slechter contact verwacht. Ik lees met veel plezier je avonturen. Nou lieverd, Carpe Diem, pluk de dag of plant de bomen of wat er ook op je pad komt :-) Dit is een pracht ervaring!

    Dikke knuffel
    Simône xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ryan

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 16385

Voorgaande reizen:

03 December 2012 - 30 December 2012

Uganda

07 September 2012 - 05 November 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: